jueves, 16 de julio de 2009

Las ferias del libro y sus necesarios cambios: Vigo según Brétemas

Leemos en Brétemas, sobre la Feria del Libro de Vigo:

(...) A pesar de que a participación nos actos está sendo bastante elevada e as vendas (segundo confesan os libreiros en privado) semellantes ás de edicións anteriores, esta Feira do libro de Vigo necesita mellorar moito. O número de casetas é o máis baixo da historia (apenas 16, cifra á que non é allea a vergonzosa mudanza das datas, que supuxo a cancelación de oita reservas de expositores); a presenza das actividades da feira nos medios de prensa locais moi escasa; a ubicación das casetas e da carpa de actos (ao fío de autobuses e automóbiles) claramente inadecuada polo seu ruído enxordecedor. A Asociación de Libreiros de Vigo, como sinalamos o pasado ano, ten que coller o touro polos cornos e darlle unha virada a esta Feira que debe, canto menos, poñerse á altura da Feira do Libro da Coruña (no que previsiblemente participen case medio cento de expositores e milleiros e milleiros de visitantes). Cómpre estudar un novo modelo organizativo, novas datas de celebración, nova ubicación dentro da propia Alameda (aposto polo paseo interior, máis amplo e recollido), novo programa de actividades, novo tipo de promoción (con presenza no mundo de internet), novas fórmulas comerciais... Unha virada que, como demostra o éxito da última Feria del Libro de Sevilla (que coincidiu cunhas importantes xornadas profesionais arredor dos futuros do libro), é tan necesaria como posible. No que poidamos colaborar, ben saben os organizadores que contan coa nosa axuda.


Me alegra, por la parte que me toca, los elogios a la Feria del Libro de Sevilla, y comparto el criterio de Manuel Bragado (Brétemas) de la necesidad de buscar nuevos modelos organizativos. Sobre esto ya comenté hace algún tiempo en la entrada Las ferias del libro y sus polémicas. Desde aquí seguiremos indagando este asunto y aprendiendo de distintas experiencias (ver también Con OBIEI a la Feria del Libro de Bogotá). Pero adelanto algo de lo que estoy convencido, aunque frecuentemente se ponga en duda: las ferias del libro siguen siendo acciones de fomento de la lectura válidas y eficaces, tan sólo (que no es poco) hay que adecuar sus modelos al tipo de población, y a los condicionantes culturales y del sector de cada lugar.

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